På palmsöndagen 24 mars blir det cirkusgudstjänst

Men kan man ha cirkus i kyrkan? Ja, annars hade vi ju inte planerat in det! Jesus gick inte (vad vi vet) på styltor eller svingade sig i en trapets (och vi kommer inte sätta upp just några trapetser vi heller), men Jesus var kreativ på andra sätt. Han illustrerade sina ord med tecken av olika slag. Stormar stillades, mat förmerades och ett fikonträd förbannades och dog – lite mer förvånande kanske?

Växtpool Hestra söker pastor

Växtpool Hestra söker pastor Växtpool Hestra erbjuder en möjlighet att tillsammans med kollegor och många volontärer arbeta i en kreativ miljö i flera församlingar i gränslandet mellan Småland och Västergötland, en bygd som alltid varit aktiv med livskraftig industri, vacker miljö och vänliga människor.

Dagens volontärsdagar - Strandgården 14-16 mars

Ny eller redan tidigare volontär på Strandgården. Välkommen till vårens arbetsdagar då vi öppnar upp gården igen. Kom med en, två eller tre dagar 14-16 mars. Anmälan till info@strandgarden.org senast den 11 mars. Varmt välkomna!

BABYPAKETEN FORTSÄTTER

Missionskommittén i Hestra fortsätter arbetet med att tillverka babypaket som lämnas till de nyblivna mammorna i Kongo efter förlossningen. Sjukhuset försöker nå de blivande mammorna med denna gåvan. Barnmorskan och läkaren kan ge den tryggheten mamman behöver i den situationen.

1 2 3 4 5  Nästa